Drukuj 

FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Interesują Cię inne kwestie? Skontaktuj się z nami pod adresem: kontakt@weddia.pl

Spis treści:

1. Jak działa serwis www.weddia.pl?
2. Jak dodać ogłoszenie (krok po kroku)?
3. Kiedy moje ogłoszenie pojawi się w serwisie?
4. Jaki jest koszt wystawienia przedmiotów w serwisie www.weddia.pl?
5. Czy mogę sprzedać kilka przedmiotów w ramach jednego ogłoszenia?
6. Jak mogę edytować moje ogłoszenie?
7. W jaki sposób usunąć ogłoszenie?
8. Jak mogę promować swoje ogłoszenie?
9. Jak działa schowek?
10. Jak działa wyszukiwarka?
11. Jak mogę skontaktować się ze sprzedawcą?
12. Czy mogę zwrócić zakupione przedmioty?
13. Jak zarejestrować się w serwisie www.weddia.pl?
14. Zmiana / przypomnienie hasła
15. Czy serwis weddia.pl jest płatny?
16. Za jakie działania pobierane są opłaty?
17. Jakie metody płatności są akceptowane w serwisie weddia.pl?
18. Czy serwis weddia.pl wystawia faktury?
19. Co powinno zwrócić Twoją uwagę (bezpieczeństwo)?
20. Jak zgłosić nieuczciwego użytkownika?
21. Poznaj zasady bezpiecznej transakcji




 


1. Jak działa serwis www.weddia.pl?


Poprzez www.weddia.pl możesz w łatwy sposób kupić, wypożyczyć lub sprzedać ślubne rzeczy. Serwis działa jak klasyczny portal ogłoszeniowy – możesz znaleźć tu wszystkie niezbędne przedmioty do organizacji wymarzonego ślubu i wesela.

Sprzedajesz?

Po założeniu konta w serwisie, możesz od razu zacząć dodawać ogłoszenia poprzez przycisk „Zacznij sprzedawać”. Przygotuj opis, zdjęcia lub krótki filmik. Wyceń przedmiot, zostaw swoje dane kontaktowe, wybierz opcję wyświetlania, a następnie dodaj ogłoszenie i… gotowe! Jeśli chcesz znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, możesz również promować swoje ogłoszenia – wystarczy wybrać odpowiednią opcję. Następnie poczekaj na zaakceptowanie ogłoszenia. Sprawdzamy każde ogłoszenie, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom serwisu. Akceptacja ogłoszenia nie powinna potrwać dłużej niż 24h, jednak postaramy się zrobić to dużo szybciej. O wszystkim poinformujemy Cię mailowo.

Kupujesz?

Znajdziesz tu wymarzoną suknię ślubną, zachwycające dekoracje oraz inne rzeczy z drugiej ręki, dzięki którym zorganizujesz wymarzony ślub i wesele. Możesz użyć wyszukiwarki i bezpośrednio wpisać szukany przedmiot, skorzystać z górnego menu i znaleźć interesującą cię kategorię lub wyszukać rzecz po stylu swojego wesela. W celu skontaktowania się ze sprzedawcą użyj formularza kontaktowego dostępnego w serwisie lub bezpośredniego numeru telefonu. Dokładamy wszelkich starań, by dokładnie zweryfikować ogłoszenia dostępne w naszym serwisie, jednak pamiętaj o zasadach bezpiecznej transakcji, które znajdziesz tutaj.


2. Jak dodać ogłoszenie (krok po kroku)?


a. Kliknij przycisk „Zacznij sprzedawać”.
b. Jeżeli jesteś nowym użytkownikiem - załóż konto w serwisie www.weddia.pl (jest obowiązkowe w ramach bezpieczeństwa wszystkich użytkowników). Jeżeli masz już konto, wystarczy się zalogować podając swój adres e-mail oraz hasło.
c. Wypełnij pola formularza. Obowiązkowe jest wypełnienie wszystkich pól oznaczonych symbolem gwiazdki. Jeśli tego nie zrobisz, system automatycznie zablokuje możliwość publikacji ogłoszenia. Pola, które nie są oznaczone “gwiazdką” nie są obowiązkowe, natomiast warto je także uzupełnić. Pomoże to kupującym w łatwiejszym wyszukaniu interesującego produktu, a Tobie skróci proces sprzedaży Twoich ślubnych rzeczy.
d. Dodaj zdjęcia (minimalnie 1, maksymalnie 10).
e. Możesz również dodać krótki filmik
f. Kliknij przycisk „Dalej”. Jeśli formularz został wypełniony poprawnie, system przeniesie Cię do kolejnego etapu.
g. Na kolejnej stronie wybierz preferowaną przez siebie opcję wyświetlania. Jeżeli zaznaczysz opcję płatną (np. wyróżnienie), opłać usługę.
h. Dodaj ogłoszenie.
i. Poczekaj na maila z informacją o przyjęciu zgłoszenia (akceptacja administratora nie potrwa dłużej niż 24h, jednak postaramy się zrobić to dużo szybciej).
j. Po akceptacji otrzymasz kolejnego maila z potwierdzeniem wyświetlania ogłoszenia na portalu. Powodzenia!


3. Kiedy moje ogłoszenie pojawi się w serwisie?


Weryfikujemy i sprawdzamy każde z ogłoszeń, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom serwisu. Maksymalny czas weryfikacji to 24 godziny, jednak zazwyczaj działamy znacznie szybciej! O dostępności ogłoszenia w serwisie www.weddia.pl poinformujemy cię mailowo.


4. Jaki jest koszt wystawienia przedmiotów w serwisie www.weddia.pl?


Wystawienie przedmiotów w serwisie www.weddia.pl dla indywidualnych użytkowników jest (i zawsze będzie) darmowe! Możesz opublikować dowolną liczbę ogłoszeń, opłatom podlega jedynie forma ich wyświetlania – lokalnie vs. cały kraj, czas wyświetlania, odświeżenie oraz promocja.

Szczegółowy cennik znajdziesz TUTAJ


5. Czy mogę sprzedać kilka przedmiotów w ramach jednego ogłoszenia?


Portal Weddia dzięki przemyślanemu kategoryzowaniu produktów i łatwej opcji ich filtrowania, umożliwia precyzyjne znalezienie interesujących przedmiotów, z tego względu rekomendujemy wystawianie jednego przedmiotu w ramach jednego ogłoszenia. Umożliwi to łatwiejsze odnalezienie interesujących produktów kupującym. Jeśli sprzedajesz więcej przedmiotów, dodaj je w osobnych ogłoszeniach (wszystkie będą widoczne na Twoim profilu). Dzięki opisowi oraz przyporządkowaniu przedmiotu do odpowiedniej kategorii szybciej znajdziesz nabywcę.


6. Jak mogę edytować moje ogłoszenie?


Wystarczy zalogować się. Najechać w górnym prawym rogu na „Konto”. Następnie rozwinie się panel zarządzania Twoim profilem. Należy kliknąć w „Ogłoszenia”, odnaleźć na liście ogłoszenie, który chcesz edytować i kliknąć w opcję „Edytuj”. Portal wyświetli formularz edycji. Po zakończeniu czynności wystarczy zjechać na sam dół formularza i kliknąć „Zapisz zmiany”. Gotowe.


7. W jaki sposób usunąć ogłoszenie?


Wystarczy zalogować się. Najechać w górnym prawym rogu na „Konto”. Następnie rozwinie się panel zarządzania Twoim profilem. Należy kliknąć w „Ogłoszenia”, odnaleźć na liście przedmiot, który chcesz usunąć i kliknąć w opcję „Usuń”, a następnie potwierdzić swój wybór. Gotowe.


8. Jak mogę promować swoje ogłoszenie?


Na opcję promowania możesz zdecydować się zarówno przy jego wystawianiu, jak również w dowolnym momencie jego wyświetlania. Do dyspozycji masz 2 formy:

Promowanie na stronie kategorii. Twoje ogłoszenie będzie wyróżnione na górze listy przedmiotów na stronie kategorii, do której przypisany jest Twój przedmiot. Ogłoszenie zostanie opatrzone szarfą z napisem „Wyróżnione”.

Promowanie na stronie głównej.

Opcja odświeżenia: możesz również zdecydować się na opcję odświeżenia ogłoszenia, kiedy wygaśnie. Wówczas automatycznie znajdzie się na górze listy ogłoszeń na stronie głównej.

Aby wypromować albo odświeżyć ogłoszenie, zaloguj się. Najedź w górnym prawym rogu na „Konto”. Następnie rozwinie się panel zarządzania Twoim profilem. Należy kliknąć w „Ogłoszenia”, odnaleźć na liście przedmiot, który Cię interesuje i kliknąć w „Promuj ogłoszenie” lub „Odśwież”. Po opłaceniu usługi otrzymasz maila z informacją do kiedy ogłoszenie będzie wyświetlane.


9. Jak działa schowek?


Czy mogę zapisać interesujące mnie ogłoszenia?

Oczywiście! Nic prostszego. Możesz to zrobić zarówno z poziomu podglądu ogłoszeń – wystarczy kliknąć w serduszko, które znajduje się w prawym górnym rogu każdego zdjęcia, jak również w widoku ogłoszenia. W górnym prawym rogu (nad ramką z ceną) odnajdziesz opcję „Dodaj do schowka”. Wystarczy ją kliknąć i gotowe!

Czy mogę zapisać dane mojego wyszukiwania?

Jak najbardziej. Funkcja ta jest przydatna, jeśli chcesz być na bieżąco z nowo dodanymi ogłoszeniami, a nie masz ochoty wpisywać za każdym razem tych samych danych w wyszukiwarce. Wyszukaj interesującą Cię rzecz, a na następnej stronie kliknij w prawym górnym rogu opcję „Obserwuj”. Twoje wyszukiwanie zostanie dodane do zakładki „Obserwowane” w Twoim profilu. Od teraz będziesz w stanie sprawdzić ile nowych ogłoszeń pojawiło się pod Twoim wyszukiwaniem, jak również wrócić do tych, które już widziałeś.

Gdzie znajdę listę zapisanych ogłoszeń i wyszukiwań?

Lista Twoich zapisanych ogłoszeń i wyszukiwań znajduje się w schowku Twojego profilu. Zaloguj się, a następnie w górnym prawnym rogu najedź na „Konto”. Rozwinie się panel zarządzania Twoim profilem. Odnajdź zakładkę „Obserwowane” i z łatwością wróć do zapisanych rzeczy. Do schowka zapisanych ogłoszeń możesz również zajrzeć za każdym razem, kiedy znajdujesz się na stronach kategorii. Przycisk „Zobacz schowek” znajduje się w lewym menu pod drzewkiem kategorii ogłoszeń.


10. Jak działa wyszukiwarka?


Aby rozpocząć swoją przygodę z odkrywaniem ogłoszeń na portalu Weddia, wpisz w wyszukiwarce na stronie głównej opis rzeczy, która Cię interesuje. Możesz zawęzić wyszukiwanie do konkretnego miejsca, jak również określić w jakiej odległości od niego może znajdować się ogłoszeniodawca. Kiedy określiłeś już swoje wymagania, kliknij „Szukaj”. Portal wyświetli wszystkie dostępne opcje. Jeżeli chciałbyś zawęzić pole swoich wyszukiwań np. do koloru albo rozmiaru wystarczy, że skorzystasz z opcji filtrów, które znajdują się nad listą wyników ogłoszeń. Jeśli w danej kategorii nie ma jeszcze ogłoszeń, zostaniesz o tym powiadomiony, a portal nie wyświetli żadnych wyników. Drzewko kategorii w lewym menu pokaże Ci na bieżąco, ile ogłoszeń znajduje się aktualnie w danej kategorii i podkategoriach.

Górne menu

Do wyszukiwania służy również górne menu, które towarzyszy Ci przez cały czas. Dzięki rozbudowanemu kategoryzowaniu produktów powinieneś z łatwością odnaleźć interesujący Cię przedmiot.

Style

Portal Weddia został stworzony tak, abyś mógł jak najdokładniej określić swoje wymagania dotyczące poszukiwanych rzeczy. Wiemy, że ślub ślubowi nierówny, każdy jest wyjątkowy i organizowany w unikalnym charakterze. Dlatego udostępniliśmy możliwość wyszukiwania ogłoszeń według stylu. Do wyboru masz: klasyczny, boho, glamour, retro, rustykalny, las, plaża i tematyczny.


11. Jak mogę skontaktować się ze sprzedawcą?


Aby móc rozpocząć korespondencję ze sprzedawcą, musisz utworzyć konto na portalu Weddia. Jest to krok obowiązkowy, dzięki któremu dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników.
Kontaktować się możesz na 2 sposoby. Poprzez formularz kontaktowy, albo bezpośrednio dzwoniąc/pisząc na podany przez ogłoszeniodawcę numer telefonu.

Formularz kontaktowy

Odnajdziesz go w każdym ogłoszeniu. Odnośnik do niego znajduje się zawsze po prawej stronie pod avatarem sprzedawcy. Formularz znajduje się pod opisem ogłoszenia.

Odpowiedź i całą korespondencję odnajdziesz na swoim profilu w zakładce „Wiadomości”.

Numer telefonu

Odnajdziesz go w każdym ogłoszeniu po prawej stronie pod avatarem sprzedawcy. Kliknij opcję „Pokaż numer”, aby go odkryć. Numer odnajdziesz również w formularzu kontaktowym, który znajduje się pod opisem ogłoszenia.


12. Czy mogę zwrócić zakupione przedmioty?


Każdy sprzedawca powinien określić w swoim ogłoszeniu sytuacje, w których zgadza się na zwrot zakupionego towaru.

Jeżeli otrzymany przedmiot nie jest zgodny z opisem lub zdjęciami zamieszczonymi w ogłoszeniu, spróbuj skontaktować się ze sprzedającym, aby wyjaśnić sprawę. Jeśli nie będzie to możliwe, zawsze możesz powołać się na ogólne przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Możesz od sprzedającego domagać się usunięcia wady, obniżki ceny lub ostatecznie zwrotu pieniędzy. Jeśli sprzedawca nie uzna reklamacji lub nie masz z nim kontaktu, możesz skierować sprawę na drogę sądową — rozwiążesz problem i zyskasz szansę na rekompensatę finansową lub wymianę towaru.

Bezpłatną pomoc prawną możesz otrzymać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, a także od organizacji konsumenckich dotowanych ze środków publicznych (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

Pod numerami telefonów: 801 440 220 i 22 290 89 16 masz do dyspozycji infolinię konsumencką, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Na Twoje pytania i wątpliwości prawnicy odpowiedzą również drogą mailową — porady@dlakonsumentow.pl. 


13. Jak zarejestrować się w serwisie www.weddia.pl?

 
Rejestracja w serwisie www.weddia.pl jest niezbędna, żeby korzystać ze wszsytkich funkcjonalności, w tym dodawaniu ogłoszeń lub kontaktu ze sprzedającymi. W prawym górnym rogu ekranu znajduje się button z informacją „Zaloguj się”. Po kliknięciu w button wybierz opcję „Zarejestruj się”. Stwórz swoją nazwę użytkownika, podaj adres e-mail i hasło oraz zaakceptuj regulamin serwisu. Po podaniu swoich danych otrzymasz maila potwierdzającego proces rejestracji, Twoje konto zostanie utworzone automatycznie.

Możesz również zarejestrować się używając danych logowania z serwisu Facebook oraz Google. W ten sposób serwis automatycznie utworzy Twoje konto. 


14. Zmiana / przypomnienie hasła

 
Hasło do serwisu www.weddia.pl znajduje się w mailu rejestracyjnym przesłanym przy założeniu konta. Zawsze możesz skorzystać z opcji zmiany hasła. Wystarczy, że w momencie logowania użyjesz opcji „Nie pamiętam hasła”. Po podaniu adresu e-mail, system automatycznie wygeneruje nowe hasło.


15. Czy serwis weddia.pl jest płatny?


Wystawienie przedmiotów w serwisie www.weddia.pl dla indywidualnych użytkowników jest darmowe. Możesz opublikować dowolną liczbę ogłoszeń, opłatom podlega jedynie forma ich wyświetlania – lokalnie vs. cały kraj, czas wyświetlania, odświeżenie oraz promocja.


16. Za jakie działania pobierane są opłaty?


Opłatom w serwisie www.weddia.pl podlega forma wyświetlania ogłoszeń – lokalnie vs. cały kraj, czas wyświetlania, odświeżenie oraz promocja.

Szczegółowy cennik znajdziesz TUTAJ.


17. Jakie metody płatności są akceptowane w serwisie weddia.pl?


Operatorem płatności w serwisie www.weddia.pl jest PayU. PayU umożliwia płatności przelewm, kartą, BLIKiem, poprzez Google Pay, Masterpass, Visa Checkout lub PayPo.


18. Czy serwis weddia.pl wystawia faktury?


Tak, faktury wystawiane są automatycznie. Wystarczy, że przy płatności za promowanie ogłoszenia wskażesz opcję, że chcesz otrzymać fakturę, a następnie uzupełnisz pola formularza. Faktura zostanie wysłana na podany adres e-mail. W przypadku pytań możesz skontaktować się z nami pod adresem kontakt@weddia.pl lub używając formularza kontaktowego w zakładce „Kontakt”.


19. Co powinno zwrócić Twoją uwagę (bezpieczeństwo)?


Podczas dokonywania zakupów online istnieje kilka sygnałów i sytuacji, które mogą wzbudzić podejrzenia i sygnalizować potencjalne ryzyko. Oto kilka czynników, które mogą Cię zaniepokoić i zasługiwać na uwagę:

Zbyt niska cena oferty: Jeśli oferta wydaje się być zbyt dobra, by była prawdziwa, to może to być znak ostrzegawczy. Oszuści często używają niskich cen, aby przyciągnąć klientów. Zweryfikuj cenę i sprawdź, czo wpływa na jej wysokość.

Uważaj na niebezpieczne linki: Jeśli sprzedawca prosi Cię o dokonanie płatności za pośrednictwem nietypowych metod płatności, być może jest to podejrzane. Jeśli otrzymujesz e-maile lub wiadomości z linkami do zakupu, warto sprawdzić, czy są one autentyczne. Nie otwieraj podejrzanych załączników ani nie klikaj w podejrzane linki.

Niewłaściwe dane kontaktowe: Na koncie użytkownika możesz sprawdzić dane kontaktowe takie jak telefon, czy e-mail. Zweryfikuj te dane skontaktuj się ze sprzedawcą bezpośrednio. Jeśli coś zwróci Twoją uwagę lub masz wątpliwości co do oferty / sprzedawcy, wybierz opcję płatności za pobraniem.

Jeśli napotkasz któreś z tych sygnałów lub masz jakiekolwiek wątpliwości co do transakcji online, warto zastanowić się nad jej bezpieczeństwem i rozważyć dodatkowe środki ostrożności przed dokonaniem płatności lub udzieleniem osobistych danych.


20. Jak zgłosić nieuczciwego użytkownika?


Możesz również do nas napisać na adres kontakt@weddia.pl lub używając formularza kontaktowego w zakładce „Kontakt”. Możesz również zgłosić ogłoszenie, które wzbudziło Twoją uwagę.


21. Poznaj zasady bezpiecznej transakcji


Bezpieczeństwo transakcji jest niezwykle ważne, zarówno podczas dokonywania zakupów online, jak i w innych sytuacjach, gdzie przekazujesz środki, towary lub usługi. Przygotowaliśmy przewodnik o bezpiecznych zakupach w sieci, który znajdziesz na TUTAJ.

Pamiętaj o tych kilku kluczowych kwestiach, które zwiększą Twoje bezpieczeństwo podczas transakcji:

Zadawaj pytania
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z przedmiotem wyślij do sprzedającego wiadomość z konkretnymi pytaniami. Poproś o szczegółowe odpowiedzi lub dodatkowe zdjęcia.

Chroń dane
Nigdy nie podawaj w korespondencji lub rozmowie prywatnych danych takich jak: login i hasło do bankowości online, numer karty płatniczej wraz z numerem PIN i kodem CVV/CVC.

Nie klikaj w podejrzane linki
Wszystkie ważne informacje dotyczące wystawionego przedmiotu oraz sprzedającego powinny znaleźć się w naszym serwisie. Nie klikaj w dodatkowe linki (szczególnie te dotyczące płatności).

Postaw na bezpieczne formy płatności i odbioru
Jeśli tylko możesz zdecyduj się na formę odbioru osobistego i płatność przy odbiorze. Umożliwi to dokładne sprawdzenie stanu przedmiotów. Dobrym rozwiązaniem jest również zdecydowanie się na formę płatności za pobraniem - dzięki temu zapłacisz za przedmiot, który zostanie dostarczony pod Twoje drzwi.

Pamiętaj, że każda transakcja wiąże się z pewnym ryzykiem, ale przestrzegając tych zasad, możesz znacząco zwiększyć swoje bezpieczeństwo. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń o oszustwo lub nieprawidłowości, nie wahaj się skontaktować z odpowiednimi służbami lub organami ścigania oraz zgłoś nam podejrzane ogłoszenie / użytkownika pod adresem kontakt@weddia.pl.








 
Do góry